Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dollar Mengukuh Pada Jangkaan Pegurangan Cukai, Euro Disokong oleh Hasil Zon Euro

Dollar telah disokong oleh jangkaan cukai baik pulih A.S. sementara peningkatan yang begitu ketara dalam hasil bon Jerman membantu menyokong euro.

Dewan Perwakilan meluluskan pemulihan cukai A.S. yang terbesar dalam tempoh 30 tahun, walaupun Republikan Kongres berkemungkinan akan mengadakan pungutan suara pada hari Rabu nanti disebabkan isu-isu prosedur.

Dollar mencatatkan peningkatan 0.1 peratus kepada 112.95 yen, melakukan anjakan dari tahap rendah pada 112.035, dengan paras tertinggi pada minggu lalu sebanyak 113.75 dilihat sebagai sasaran seterusnya.

Keuntungan dalam dolar adalah terhad kerana beberapa peserta pasaran memandang kepada mesyuarat dasar dua hari Bank of Japan yang berakhir pada hari Khamis, untuk petunjuk sama ada BOJ akan menyertai Rizab Persekutuan A.S. dan bank pusat Eropah dalam penggulungan rangsangan.

InstaForex

Pada mesyuarat minggu ini, BOJ secara meluas dijangka akan mengekalkan sasaran kadar faedah jangka pendek pada -0.1 peratus dan berikrar untuk membimbing hasil bon 10 tahun sekitar sifar peratus.

Hasil zon euro yang lebih tinggi menyokong euro, yang mencatatkan peningkatan 0.1 peratus kepada $ 1.1847, selepas meningkat 0.5 peratus pada hari Selasa.

Berbanding yen, euro berada pada 133.79 yen, tidak jauh dari tahap rintangan yang kukuh sekitar 134.50.

Dolar Kanada berjumlah C $ 1.2873 kepada dolar AS selepas mencatatkan paras terendah lima bulan C $ 1.2920 pada hari Selasa.

Dollar kanada telah ditimbang oleh kebimbangan mengenai rundingan semula Perjanjian Perdagangan Bebas Amerika Utara. Para pelabur yang menafikan NAFTA boleh menjejaskan ekonomi Kanada dan menekan mata wangnya.

Tiada ulasan