Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Preview Berita Ekonomi Eropah

 

Harga borong dari Jerman dan pengeluaran perindustrian dari kawasan euro adalah berita ekonomi teratas yang akan dikeluarkan pada hari Isnin.

Pada 14.00 (GMT +8.00), Destatis dijadualkan mengeluarkan harga borong Jerman untuk bulan April. Harga borong diramalkan turun 0.7 peratus setiap tahun, berbeza dengan kenaikan 2.0 peratus pada bulan Mac. Dalam pada itu, perdagangan asing dari Norway dan harga pengguna dari Sweden akan tiba. Inflasi harga pengguna Sweden dilihat pada 7.9 peratus pada bulan April, lebih perlahan daripada kenaikan 8.0 peratus pada bulan Mac.

Pada 14.30 (GMT +8.00), Pejabat Perangkaan Persekutuan mengeluarkan harga pengeluar Switzerland untuk bulan April. Pakar ekonomi menjangkakan harga pengeluar meningkat pada kadar yang lebih perlahan sebanyak 1.1 peratus selepas meningkat 2.1 peratus pada Mac.

Pada jam 17.00 (GMT +8.00), data pengeluaran perindustrian akan dikeluarkan dari kawasan euro. Pengeluaran dijangka jatuh 2.5 peratus pada bulan Mac, membalikkan kenaikan 1.5 peratus pada Februari.

Economic Calendar by Myfxbook.com

Tiada ulasan