Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Catat Penurunan Curam

Pasaran dagangan bagi mata wang digital merosot kepada paras serendah $ 16, 912 dari $ 17, 929, menurut Coinbase, platform Amerika Syarikat ynag utama untuk membeli dan menjual mata wang kripto utama. Bitcoin telah diniagakan berhampiran kepada $ 19, 800 pada hari Ahad. Penurunan tersebut datang berhampiran dengan penutup pasaran saham Amerika Syarikat (AS).

Pedagang menyaksikan dagangan turun naik untuk mata wang kripto pada hari Selasa di tengah-tengah petunjuk bahawa gembar-gembur pasaran Bitcoin semakin sedikit di luar kawalan. Pengawal Amerika Syarikat (AS) sementara menghentikan dagangan dalam saham Syarikat Crypto, sebahagiannya pada kebimbangan manipulasi stok, sementara Future Fintech, firma kecil yang tidak mempunyai kaitan dengan mata wang digital melonjak melebihi 200 peratus.

forextrg

Niaga hadapan bitcoin CMe yang akan berakhir pada bulan Januari ditutup 4.7 peratus pada paras $ 18, 2000 pada hari kedua dagangan mereka sejak debutnya. kontrak niaga hadapan Bitcoin CBOE mencatatkan penurunan yang lebih curam daripada 7.9 peratus pada paras $ 17, 555. Jumlah dagangan di kedua-dua bursa hampir pada tahap yang sama.

Pasaran mata wang tunai Bitcoin, cabang bitcoin, meluaskan perhimpunannya untuk hari kedua, meningkat sebanyak 24.5 peratus kepada paras tertinggi baru dengan sebanyak $ 2,735.58, menurut data dari CoinMarketCap. Tunai Bitcoin adalah perdagangan terakhir yang hampir kepada $ 2, 625, sekitar 20 peratus pada paras yang lebih tinggi.

Pelabur menunjukkan lebih banyak minat dalam mata wang digital yang lebih kecil seperti 'ether' dan 'ripple', di mana keuntungan jauh lebih rendah berbanding perhimpunan 17 kali bitcoin pada tahun ini.

Tiada ulasan