Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dolar Mengukuh Disebabkan Pemantauan Mesyuarat Fed

Dollar kekal stabil terhadap bakul mata wang utama pada hari Selasa, dengan pedagang telah memberi terhadap fokus mesyuarat dasar Rizab Persekutuan A.S. minggu ini untuk pemangkin baru.

Indeks dollar, dimana ia menjejaki dollar AS berbanding bakul enam mata wang utama,kekal stabil pada 93.91. ini merupakan paras tertinggi yang dicatatkan pada tahap 94.087, sejak 21 Nov.

Bank pusat A.S. dijangka akan menaikkan kadar faedah pada mesyuarat dasar dalam tempoh dua hari lagi yang akan berakhir pada hari Rabu dan dijangka mengukuhkan dasar selanjutnya pada 2018.

Terhadap yen Jepun, dolar mencatatkan penurunan 0.1 peratus kepada 113.45 yen, setelah mencatatkan peningkatan pada tahap tinggi 113.69 yen pada hari Isnin, paras tertinggi dolar hampir sebulan.


Euro kekal berada pada $ 1.1772, melakukan anjakan dari paras tertinggi pada hari isnin pada urusniaga harian di tahap $ 1.1811. Mata wang biasa gagal untuk melepasi tahap rintangan sekitar $ 1.1812 semalaman.

Mata wang tunggal kini 12 peratus lebih tinggi berbanding dolar pada tahun 2017, manakala dolar AS mencatatkan penurunan lapan peratus ke atas sekumpulan mata wang.

Peniaga-peniaga di Citi berkata jumlah dagangan antara bank dalam pasaran forex adalah 35 peratus di bawah purata dalam sekelip mata dan satu lagi sesi tipis berada dalam prospek pada hari Selasa.

Tiada ulasan