Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Catat Rekod Tinggi Baru Dalam Lonjakan Ke Arah $20, 000

Pada hari Ahad, CBOE Global Markets telah memperkenalkan pasaran niaga hadapan Bitcoin, yang membolehkan para pelabur untuk memulakan perdagangan dengan mata wang kripto melalui bursa besar yang dikawal selia. Pada 17 Disember, Kumpulan CME dijangka melancarkan kontrak niaga hadapannya sendiri.

Pasaran mata wang kripto yang terbesar di dunia telah dijual pada harga $ 17, 310 di bursa Bitstamp, meningkat sebanyak 5.1 peratus pada hari tersebut. Awal pada hari Selasa, Bitcoin meningkat kepada paras rekod tinggi sebanyak $ 17, 428,42, mencatatkan kenaikan hampir kepada 20 kali ganda dalam nilai untuk tahun ini berikutan daripada pasaran mata wang digital itu telah menarik berjuta-juta pelabur baru.

InstaForex

Walau bagaimanapun, apabila bitcoin mencatatkan rekod baru, pengendali pertukaran mata wang digital Coinbase dan Bitfinex melaporkan isu-isu bersama dengan perkhidmatan melalui laman web mereka, menyebabkan masalah untuk peniaga-peniaga yang ingin mengunci keuntungan mereka dengan keuntungan terbaru dalam nilai bitcoin dan mata wang kripto yang lain.

Sementara itu, satu bulan niaga hadapan Bitcoin di Bursa Niaga Hadapan CBOE diniagakan sedikit perlahan, dengan harga secara umumnya stabil dan jumlah adalah sekitar satu pertiga daripada apa yang dilihat pada hari Isnin. Niaga hadapan Bitcoin pada bulan Januari diniagakan pada paras dagangan sebanyak $ 18, 450 dengan sekitar 1,416 kontrak diniagakan.

Tiada ulasan