Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dolar Kanada Kelihatan Sedikit Berubah Menjelang Mesyuarat Fed,

Dolar Kanada hampir mendatar berbanding mata wang Amerika Syarikat apabila para pelabur memberi tumpuan terhadap keputusan kenaikan kadar faedah Rizab Persekutuan minggu ini serta ucapan oleh Gabenor Bank of Canada, Stephen Poloz.

Dollar kanada mencatatkan penurunan 1.3 peratus pada minggu sebelumnya selepas bank pusat menyampaikan lebih dovish daripada pelabur yang dijangkakan. Bank of Canada mengekalkan kadar faedah pada penanda arasnya pada satu peratus.

Bank pusat Kanada prihatin dengan beberapa ketidakpastian yang boleh memberi impak kepada ekonomi negara, dimana ia termasuk rundingan semula Perjanjian Perdagangan Bebas Amerika Utara.

Perbincangan NAFTA diadakan di Washington pada minggu depan untuk rundingan terhad yang bertujuan untuk menunjukkan peningkatan ke arah penutupan bab yang lebih mudah.


Bank pusat A.S. dijangka akan menaikkan kadar faedah pada mesyuarat dasar dua hari, dan dilihat mungkin kadar pengukuhan dua atau tiga kali tahun depan.

Dolar Kanada diperdagangkan dalam julat yang lebih kecil C$ 1.2832 hingga C$ 1.2868. Pada hari Jumaat, ia mencapai tahap paling lemah dalam seminggu, pada C$ 1.2880.

Menurut data Suruhanjaya Perdagangan Kontrak Niaga Hadapan Komoditi A.S. dan pengiraan Reuters, spekulator menurunkan harga kenaikan pada mata wang Kanada.

Harga bon kerajaan Kanada lebih rendah melebihi keluk hasil yang lebih mendatar, dengan pengeluaran dua tahun oleh 1.5 sen Kanada untuk menghasilkan 1.512 peratus dan 10 tahun penurunan kepada 1 peratus Kanada untuk menghasilkan 1.862 peratus.

Jurang antara hasil dua tahun Kanada dan bersamaan A.S. melebar sebanyak 1.5 mata asas kepada penyebaran sebanyak -31.1 mata asas

Tiada ulasan