Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Wall Street Merosot Pada Pendapatan Lemah, Hasil Bond Tinggi

Purata perindustrian Dow Jones turun sebanyak 0.48 peratus kepada 23,329.46, penurunan itu adalah merupakan satu hari terbesar sejak 5 Sept. Indeks itu kehilangan sebanyak 200 mata pada paras terendahnya.

S & P 500 susut sebanyak 0.47 peratus kepada 2,557.15, dengan sektor perindustrian dan telekomunikasi mendahului kerugian. S & P mempunyai hari yang paling teruk sejak 5 September. Komposit Nasdaq susut sebanyak 0.5 peratus kepada 6,563.89.

Sektor jualan adalah luas, dengan setiap satu daripada 11 sektor utama S & P adalah dalam kawasan negatif.

Boeing menyumbang kerugian yang paling besar kepada Dow. Sektor saham turun sebanyak 2.8 peratus selepas dua perniagaannya menyaksikan kerugian dalam pendapatan berbanding tahun 2016, kebanyakannya adalah hasil daripada kos $ 329 juta akibat masalah pengeluaran kapal tangki mengisi minyak udara KC-46

InstaForex

Chipotle Mexican Grill adalah penurunan terbesar di S & P, jatuh sebanyak 14.6 peratus selepas hasil suku tahunannya jatuh daripada yang diramalkan.

Pendapatan yang mengecewakan daripada saham AT & T yang digerakkan di syarikat penerbangan tanpa wayar kedua terbesar di Amerika Syarikat merosot sebanyak 3.9 peratus, menjejaskan saham telekom lain seperti Verizon dan CenturyLink.

Pengeluar cip Advanced Micro Devices menjunam sebanyak 13.5 peratus walaupun menewaskan Street pada perolehan keuntungan dan pendapatan. Syarikat itu berkata pihak mereka menyaksikan penurunan pendapatan bagi suku semasa.

Ekuiti baru-baru ini menyentuh paras tertinggi berikutan daripada prospek pembaharuan cukai Amerika Syarikat telah berkembang. Meningkatkan hasil pendapatan dan data ekonomi yang lebih baik juga telah meningkatkan saham.

Tiada ulasan