Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Hasil Bon A.S. Menurun Ekoran Jangkaan Terhadap Pencalonan Fed Meningkat

Hasil pada nota Perbendaharaan 10 tahun meningkat sebanyak 3.8 mata asas kepada 2,444 peratus, selepas sesi dagangan awal berada pada puncak sesi 2,474 peratus, merupakan antara paras tertinggi sejak bulan Mac, data FactSet menunjukkan. Hasilnya melepasi tahap psikologi signifikan sebanyak 2.40 peratus semasa sesi urusniaga sebelumnya.

Sementara itu, hasil Perbendaharaan dua tahun meningkat sebanyak 3.3 mata asas kepada 1.608 peratus. Hasil bon Perbendaharaan 30 tahun meningkat sebanyak 3.2 mata asas pada 2.954 peratus.


Pada hari Isnin, Trump mengatakan bahawa beliau berada di ambang untuk mengumumkan keputusannya mengenai pengarah Fed yang baru. Semasa mesyuarat pada hari Selasa bersama dengan senator Parti Republik di Capitol Hill, Trump meninjau rakan-rakan GOPnya yang mereka anggap harus menjadi Ketua Fed secara bersih. Menurut sebuah laporan, penasihat ekonominya, Gary Cohn kini tidak lagi menjadi salah satu calon.

Sementara itu, data ekonomi baru pada waktu pagi menunjukkan bahawa kadar bagi pertumbuhan akan meningkat menjelang akhir tahun ini, dan bahawa jumlah KDNK bagi suku ketiga pada hari Jumaat boleh menjadi lebih tinggi daripada yang dijangkakan. Sektor pelaburan perniagaan yang kukuh dan kadar yang pantas dalam jualan rumah menunjukkan bahawa tahap ekonomi semakin mendapat rentak. Walau bagaimanapun, melainkan sekiranya pengembangan menggerakkan kadar inflasi ke arah sasaran sebanyak 2 peratus bank pusat A.S., sukar bagi Fed untuk menaikkan kadar

Tiada ulasan