Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Pasaran Minyak Melonjak Di Tengah-tengah Tinjauan Pasaran Yang Ketat

Niaga hadapan minyak mentah Brent naik kepada 10 sen atau 0.17 peratus pada paras harga dagangan sebanyak $ 59.40 setong. Penanda aras antarabangsa kini yang ketiga di atas paras terendah bagi tahun 2017 yang dicapai pada bulan Jun dan pada peringkat terakhir yang dilihat pada pertengahan tahun 2015.

Sementara itu, niaga hadapan minyak mentah WTI A.S. diniagakan pada paras harga dagangan sebanyak $ 52.64 setong, hampir tidak tercapai dari penyelesaian terakhir mereka, tetapi lebih tinggi sebanyak satu perempat dari mereka pada bulan Jun 2017 yang rendah. Penanda aras Amerika Syarikat (AS) telah agak lemah berbanding terhadap Brent berikutan daripada peningkatan jumlah pengeluaran minyak A.S. telah menghadkan harga di A.S.

Putera Mahkota Saudi Arabia Mohammad bin Salman pada hari Khamis mengatakan bahawa Kerajaan memihak kepada memperluas lanjutan pemotongan pengeluaran yang diketuai oleh OPEC dan pengeluar bukan OPEC lain dalam usaha mengimbangi asas minyak.

Harga minyak telah didagangkan hampir pada paras tertinggi pada tahun ini pada minggu-minggu terakhir di tengah-tengah petunjuk pasaran yang mengetatkan.

Pengeluaran minyak mentah A.S. meningkat sebanyak 1.1 juta tong sehari kepada 9.5 juta tong sehari dalam minggu baru yang terakhir, menurut EIA.

Tiada ulasan