Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Emas Stabil Ekoran Dolar Mengukuh Terhadap Euro Dalam Pembukaan Mesyuarat ECB

Spot emas adalah hampir tidak berubah pada paras harga $ 1, 266,10 per auns. Pada awal pagi, ia merosot ke paras terendahnya pada $ 1 265.08 setiap auns.

Sementara itu, niaga hadapan emas Amerika Syarikat (AS) untuk kedatangan bulan Disember menurun sebanyak 0.2 peratus kepada $ 1, 267.50 setiap auns.

InstaForex

Pasaran dolar mengukuh pada hari Jumaat, meletakkan untuk perolehan keuntungan mingguan dengan euro merosot ke paras rendah yang tidak dilihat dalam tempoh tiga bulan selepas ECB mengumumkan ia akan melanjutkan program QEnya pada bulan September 2018 pada awal tahun depan, menurunkan pembelian kepada hanya 30 bilion euro daripada 60 bilion euro sebulan. Keputusan itu dilihat sebagai isyarat tegas oleh para pelabur yang mengurangkan kemungkinan kenaikan harga pada tahun 2018.

Sementara itu, pilihan bagi ketua Rizab Persekutuan yang berikutnya telah ditumpukan kepada Gabenor Fed Jerome Powell dan pakar ekonomi Universiti Stanford John Taylor, menurut laporan oleh Politico yang memetik sumber. Sektor pasaran emas dilihat mendatar untuk satu tahun lagi apabila kadar faedah A.S. yang meningkat menjejaskan ramalannya, menurut tinjauan pendapat.

Tiada ulasan