Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dolar Menurun Selepas Keuntungan Mingguan Terbesar Bagi 2017; Fed Dalam Tumpuan

Pasaran kini sedang menunggu untuk melihat sekiranya data ekonomi yang akan meningkatkan pendirian lebih banyak agresif dari bank pusat A.S.

Indeks dolar, yang menjejaki mata wang berbanding dengan sekumpulan enam mata wang utama, jatuh sebanyak 0.2 peratus kepada 94.70, tetapi masih berhampiran puncak tiga bulan pada hari Jumaat dengan sebanyak 95,150.

Sentimen para pelabur ke arah pasaran mata wang dolar telah beralih dalam beberapa minggu kebelakangan ini disebabkan oleh data dan jangkaan yang mantap mengenai pelantikan seorang ketua Rizab Persekutuan tegas yang baru.

Mata wang Euro naik sebanyak 0.20 peratus kepada $ 1.1632 berikutan daripada kemerosotan kos pinjaman Sepanyol apabila kekecewaan berkurang selepas pengundian hujung minggu menunjukkan bahawa pemisah Catalonia mungkin kehilangan majoriti mereka dalam pilihan raya yang ditetapkan untuk bulan Disember.

InstaForex

Mata wang biasa telah berada di bawah tekanan berikutan daripada Bank pusat Eropah yang agresif digabungkan dengan kekacauan di Catalonia telah memaksa beberapa pelabur untuk mengambil perolehan keuntungan.

Dolar sedikit berubah berbanding yen kepada 113.58, berikutan daripada kenaikan tiga bulan sebanyak 114.45 yen pada hari Jumaat.

Pada mesyuarat dua hari yang berakhir pada hari Selasa, Bank Jepun (BoJ) dijangka akan mengekalkan ikrar untuk membimbing kadar faedah jangka pendek pada -0.1 peratus dan hasil bon kerajaan Jepun 10 tahun sekitar sifar peratus.

Tiada ulasan