Ads

Belajar Online

Berita Terkini

PMI Pembuatan Australia Terus Merosot - Judo Bank

 

Sektor pembuatan di Australia terus menguncup pada bulan April, dan pada kadar yang lebih pantas, tinjauan terbaru dari Judo Bank mendedahkan pada hari Isnin dengan skor PMI pembuatan rendah 35 bulan sebanyak 48.0.

Itu turun daripada 49.1 pada Mac dan ia bergerak lebih jauh di bawah garis boom-or-bust 50 yang memisahkan pengembangan daripada penguncupan.

InstaForex

Permintaan untuk barangan perkilangan Australia menurun lagi pada bulan April. Pesanan baharu merosot untuk bulan kelima berjalan, dan pada kadar terpantas sejak Ogos 2021. Responden tinjauan mengulas tentang kelemahan ekonomi yang meluas, didorong sebahagiannya oleh kadar faedah yang tinggi. Terdapat juga laporan tentang tekanan kewangan seterusnya terhadap pelanggan, yang juga mencerminkan harga yang tinggi. Ini membawa kepada pesanan yang lebih kecil dan proses kelulusan yang lebih lama pada pelanggan.

Pesanan eksport baharu juga menguncup untuk bulan kelima berjalan, dan pada kadar terpantas sejak Ogos 2020. Ahli panel mengulas bahawa permintaan pasaran global kekal lemah. Kemerosotan berterusan dalam aliran masuk pesanan baharu dicerminkan dalam penguncupan bulanan kelima berturut-turut dalam pengeluaran pada bulan April.

Tiada ulasan