Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Preview Berita Ekonomi Eropah: Data KDNK Zon Euro Diperlukan


Akaun nasional suku tahunan kilat dari kawasan euro dan ekonomi utama Eropah akan dijadual pada hari Jumaat, menjadi tajuk utama hari yang sibuk untuk berita ekonomi Eropah.

Pada 13:30 (GMT +8:00), pejabat perangkaan Perancis Insee dijadualkan mengeluarkan data KDNK kilat untuk suku pertama. Ekonomi diramalkan berkembang 0.2 peratus secara berurutan selepas meningkat 0.1 peratus pada suku keempat.

Pada 14:00 (GMT +8:00), Destatis bersedia untuk menerbitkan harga import Jerman untuk bulan Mac. Pakar ekonomi menjangkakan harga import jatuh 3.6 peratus setiap tahun selepas meningkat 2.8 peratus pada Februari.

Sementara itu, data jualan runcit dan pinjaman isi rumah Sweden perlu dibuat. Pada 2.30 pagi ET, Pejabat Perangkaan Persekutuan dijadualkan mengeluarkan jualan runcit Switzerland untuk Mac.

Pada 14:45 (GMT +8:00), angka harga pengguna dan pengeluar kilat akan dibayar dari Perancis. Inflasi harga pengguna dilihat tidak berubah pada 5.7 peratus pada bulan April.

Pada jam 3.00 pagi ET, KDNK suku tahunan dan harga pengguna kilat akan dibayar dari Sepanyol. Ekonomi dijangka berkembang 0.3 peratus secara berurutan pada suku pertama selepas meningkat 0.2 peratus pada suku keempat.

Pada 15:00 (GMT +8:00), Agensi Buruh Persekutuan mengeluarkan data pengangguran Jerman. Kadar pengangguran dilihat tidak berubah pada 5.6 peratus pada April.

Pada 16:00 (GMT +8:00), data KDNK kilat Jerman akan tiba. Ekonomi kawasan euro terbesar diramalkan berkembang 0.2 peratus secara berurutan pada suku pertama, berbeza dengan kejatuhan 0.4 peratus pada suku keempat.

Juga, angka KDNK kilat adalah disebabkan oleh Itali. Ekonomi dijangka berkembang 0.2 peratus pada suku tahun, membalikkan kejatuhan 0.1 peratus dalam tempoh sebelumnya.

Sementara itu, angka inflasi dari Poland dan pengangguran dari Norway akan tiba. Pada 5.00 pagi ET, Eurostat ditetapkan untuk mengeluarkan akaun negara suku tahunan kilat kawasan euro. Pakar ekonomi menjangkakan blok mata wang itu berkembang 0.2 peratus pada suku pertama selepas kekal tidak berubah pada tempoh sebelumnya.

Setengah jam kemudian, Bank of Russia mengumumkan keputusan dasar monetarinya.

Pada 20:00 (GMT +8:00), Destatis menerbitkan pengguna kilat Jerman dan harga pengguna yang diselaraskan untuk bulan April. Inflasi harga pengguna dilihat berkurangan kepada 7.3 peratus daripada 7.4 peratus pada Mac

Kalendar Ekonomi by Myfxbook.com

Tiada ulasan