Ads

Belajar Online

Berita Terkini

PMI Pembuatan Jepun Meningkat Kepada 49.5 Pada April - Jibun

 

Sektor pembuatan di Jepun terus menguncup pada April, walaupun pada kadar yang lebih perlahan, tinjauan terbaru dari Jibun Bank mendedahkan pada hari Isnin dengan skor PMI pembuatan 49.5.

Itu meningkat daripada 49.2 pada Mac walaupun ia kekal di bawah garis boom-or-bust 50 yang memisahkan pengembangan daripada penguncupan.

InstaForex

Peningkatan dalam bacaan datang daripada pengurangan yang lebih perlahan dalam jumlah aliran masuk pesanan baharu. Firma mencatatkan pengurangan kesepuluh berturut-turut, tetapi kadar penguncupan adalah yang paling lembut sejak November lalu. Keadaan ekonomi yang lemah di dalam dan di peringkat global dilaporkan mempengaruhi permintaan dan keyakinan pelanggan, walaupun beberapa firma menyebut bahawa permintaan masuk telah agak stabil.

Oleh itu, kadar pengurangan permintaan asing bagi barangan perkilangan Jepun berkurangan kepada paling perlahan selama enam bulan. Walaupun begitu, tahap pengeluaran di pengeluar barangan Jepun pada bulan April menurun pada kadar sederhana yang masih lebih tajam daripada pada bulan Mac.

Tiada ulasan