Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Preview Berita Ekonomi Eropah: Data Pengangguran UK Perlu Dibayar

Pengangguran dari UK dan sentimen ekonomi dari Jerman dijangka tiba pada hari Selasa, menjadi tajuk utama hari yang sibuk untuk berita ekonomi Eropah.

Pada 14.00(GMT +8.00), Office for National Statistics mengeluarkan data pasaran buruh UK untuk Mac. Kadar pengangguran dilihat tidak berubah pada 3.8 peratus. Purata pendapatan termasuk bonus diramalkan berkembang 5.8 peratus dalam tempoh tiga bulan hingga Mac.

Pada 15.30(GMT +8.00), Statistics Netherlands menerbitkan data KDNK kilat untuk suku pertama. Ekonomi dijangka perlahan selepas berkembang 0.6 peratus pada suku sebelumnya.

Pada 16.00(GMT +8.00), pejabat perangkaan Itali Istat mengeluarkan angka inflasi akhir untuk April. Anggaran kilat menunjukkan bahawa inflasi harga pengguna meningkat kepada 8.3 peratus daripada 7.6 peratus pada bulan Mac.

Sementara itu, kilat data KDNK adalah disebabkan oleh Poland. KDNK diramalkan berkembang 0.7 peratus secara berurutan pada suku pertama, membalikkan kejatuhan 2.4 peratus pada suku keempat.

Pada 17.00(GMT +8.00), keputusan tinjauan sentimen ekonomi ZEW Jerman akan tiba. Indeks keyakinan ekonomi dilihat jatuh kepada -5.3 pada bulan Mei daripada +4.1 pada bulan April.

Selain itu, Eurostat ditetapkan untuk mengeluarkan data KDNK yang disemak kawasan euro untuk suku pertama. Pakar ekonomi menjangkakan pejabat perangkaan mengesahkan pertumbuhan suku tahunan sebanyak 0.1 peratus dan pengembangan tahunan sebanyak 1.3 peratus.

Economic Calendar by Myfxbook.com


Tiada ulasan