Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Pratonton Berita Ekonomi Eropah: Data Jualan Runcit UK Diperlukan

 

Data jualan runcit dari UK adalah berita ekonomi teratas yang dikeluarkan pada hari Jumaat, yang menjadi tajuk utama berita ekonomi Eropah.

Pada jam 2.00 pagi ET, Office for National Statistics mengeluarkan data jualan runcit UK untuk bulan Januari. Jualan diramalkan jatuh 0.3 peratus pada bulan itu, lebih perlahan daripada penurunan 1.0 peratus pada bulan Disember.

Dalam pada itu, Destatis bersedia untuk mengeluarkan harga pengeluar Jerman untuk bulan Januari. Pakar ekonomi menjangkakan inflasi harga pengeluar akan berkurangan kepada 16.4 peratus daripada 21.6 peratus pada Disember.

Setengah jam kemudian, pengeluaran perindustrian Switzerland untuk suku keempat dijangka.

Pada 2:45 a.m. ET, Insee dari Perancis dijadualkan mengeluarkan harga pengguna akhir dan harmoni untuk bulan Januari. Inflasi harga pengguna dijangka meningkat sedikit kepada 6.0 peratus, sejajar dengan anggaran kilat, daripada 5.9 peratus pada Disember.

Pada jam 4:00 pagi ET, Bank Pusat Eropah dijadualkan mengeluarkan akaun semasa kawasan euro untuk bulan Disember. Lebihan akaun semasa berjumlah EUR 13.4 bilion pada bulan Januari.

Tiada ulasan