Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Perkhidmatan Langganan Meta Disahkan Akan Dilancarkan Di Australia, New Zealand

 

Facebook dan Instagram induk Meta Platforms Inc. merancang untuk memperkenalkan perkhidmatan langganan baharu, Meta Verified, sebagai sebahagian daripada usahanya untuk meningkatkan ketulenan dan keselamatan merentas perkhidmatan.

Ketua Pegawai Eksekutif Mark Zuckerberg dalam catatan Facebook pada hari Isnin berkata syarikat itu merancang untuk melancarkan perkhidmatan itu di Australia dan New Zealand minggu ini dan lebih banyak negara tidak lama lagi.

Menurutnya, Meta Verified "membolehkan anda mengesahkan akaun anda dengan ID kerajaan, mendapatkan lencana biru, mendapatkan perlindungan penyamaran tambahan terhadap akaun yang mendakwa sebagai anda dan mendapat akses terus kepada sokongan pelanggan."

Meta Verified bermula pada $11.99/bulan di web atau $14.99/bulan pada iOS.

Langkah itu adalah sebahagian daripada usahanya untuk mencari lebih banyak sumber pendapatan kerana ia bergelut untuk mengekalkan keuntungan dan hasilnya, yang masing-masing merosot 55 peratus dan 4 peratus pada suku keempat berbanding tahun lepas.

Belajar Online

Bertujuan untuk mengurangkan kos dan menjajarkan semula perniagaannya, syarikat itu baru-baru ini mengumumkan beberapa langkah, termasuk pemberhentian kira-kira 11,000 pekerja, dan strategi penyatuan kemudahan untuk menyewakan semula, menamatkan awal atau meninggalkan beberapa bangunan pejabat di bawah pajakan operasi. Syarikat itu juga membatalkan beberapa projek pusat data.

Perkhidmatan langganan pengesahan berbayar baharu Meta adalah serupa dengan yang diumumkan baru-baru ini oleh Twitter utama media sosial lain, yang dimiliki oleh Elon Musk.

Twitter Disember lalu telah melancarkan semula perkhidmatan langganan premium berbayarnya "Twitter Blue" untuk Perniagaan, selepas menahan seketika untuk mengemas kini dan mengesahkan akaun palsu. Twitter Blue kemudiannya tersedia dengan harga $8/bulan di web atau $11/bulan pada iOS

Twitter juga menawarkan tanda semak kelabu untuk institusi kerajaan, pegawai dan pelbagai hala

Tiada ulasan