Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Minyak Menurun Berikutan Inventori Bahan Api A.S. Tinggi

Niaga hadapan minyak mentah Brent diniagakan pada paras harga dagangan sebanyak $ 69.83 setong, jatuh sebanyak 13 sen dari sesi penyelesaian terakhir mereka. Niaga hadapan mentah WTI A.S. berada pada paras harga dagangan sebanyak $ 64.43 setong, 4 sen lebih rendah berbanding sesi penutupan terakhir mereka.

Peniaga berkata harga sedang dipengaruhi oleh data Amerika Syarikat (AS) yang memperlihatkan peningkatan dalam pasaran stok minyak mentah dan petrol. API melaporkan pada hari Selasa bahawa rizab minyak mentah meningkat sebanyak 4.8 juta tong pada minggu berakhir bulan Januari 2019 kepada 416 juta, berikutan sembilan minggu penurunan.


Stok petrol meningkat sebanyak 4.1 juta tong, manakala penapisan minyak mentah menurun sebanyak 420, 000 bpd.

Di Asia, bekalan lebihan minyak telah menjejaskan keuntungan bersih untuk produk itu ke tahap terendah sejak tahun 2015. Di tengah-tengah petunjuk menurun ini, pasaran dagangan mengambil langkah berjaga-jaga terhadap kemungkinan penurunan dalam harga minyak.

Data dagangan menunjukkan minat terbuka bagi Brent meletakkan pilihan untuk dijual pada harga dagangan sebanyak $ 70, $ 69 dan $ 68 setong yang telah meningkat sejak pertengahan sebelumnya di ICE. Secara keseluruhannya, terdapat permintaan yang lebih banyak untuk pilihan untuk menjual Brent berbanding dengan pilihan untuk membeli aset pada harga yang dipersetujui pada atau sebelum tarikh tertentu.

Tiada ulasan