Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Hasil A.S. Melonjak Ekoran Tumpuan Pelabur Pada Data Pekerjaan

Hasil pada nota Perbendaharaan sepuluh tahun mengurangkan perolehan keuntungan yang lebih awal untuk ditutup pada 2.452 peratus, meningkat sebanyak kira-kira 0.7 mata asas, manakala hasil nota Perbendaharaan dua tahun meningkat dengan sebanyak 2 mata asas kepada 1.955 peratus. Hasil pada bon Perbendaharaan 30 tahun maju sedikit kepada 2.783 peratus.

Pada hari Rabu, hasil Perbendaharaan berundur selepas beberapa minit dari mesyuarat Disember Rizab Persekutuan menggariskan bahagian terhadap kadar masa depan mengetatkan dasar monetari.

InstaForex

Keesokan harinya, perhatian telah dialihkan ke arah pasaran buruh apabila pelaburmemberikan tumpuan dalam data pekerjaan sektor swasta dari ADP syarikat perkhidmatan gaji dan berdiri untuk data mengenai tuntutan pengangguran mingguan, dengan hasil yang terus meningkat selepas bacaan yang kukuh dari ADP.

ADP melaporkan gaji sektor swasta meningkat dengan sebanyak 250, 000 pada bulan Disember. Tuntutan pengangguran kali pertama pada minggu yang berakhir pada 30 Disember datang pada 250, 000 berbanding dengan jumlah sebanyak 248,000 yang disemak semula pada seminggu sebelumnya. Angka itu lebih tinggi daripada anggaran awal dengan sebanyak 240,000.

Tetapi pasaran kebanyakannya memberi tumpuan kepada pekerjaan pada bulan Disember yang akan dikeluarkan pada hari Jumaat. Data pekerjaan pada hari Jumaat dijangka menunjukkan peningkatan sebanyak 198, 000 pada bulan Disember senarai gaji bukan ladang selepas kenaikan sebanyak 228, 000 pada bulan November. Kadar pengangguran dianggarkan kekal stabil pada paras sebanyak 4.1 peratus, sementara purata pendapatan setiap jam dijangka meningkat kepada 0.3 peratus selepas 0.2 peratus pada bulan November.

Tiada ulasan