Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Minyak Meningkat Berikutan Aktiviti Penggerudian A.S. Berkurangan

Harga minyak mencatatkan peningkatan selepas penurunan jumlah penggerudian Aero A.S. untuk pengeluaran baru, dengan penurunan harga minyak mentah di bawah paras tertinggi dalam tempoh tiga tahun pada minggu sebelumnya.

Kontrak Niaga hadapan minyak mentah WTI A.S. berada pada paras $ 61.62 setong, dengan mencatatkan 18 sen atau 0.3 peratus dari penutupan terakhir mereka, dan berhampiran pencapaian tinggi $ 62.21 Mei 2015 pada minggu sebelumnya.

Kontrak Niaga hadapan minyak mentah Brent berada pada $ 67.77 setong, 14 sen atau 0.2 peratus lebih tinggi daripada penyelesaian terakhir mereka. Kontrak Niaga hadapan pada penanda aras antarabangsa mencecah paras $ 68.27 minggu lalu, paras tertinggi sejak Mei 2015.

InstaForex

Menurut perdagangan, peningkatan tersebut disebabkan sedikit penurunan jumlah penggerudian Aero A.S. untuk pengeluaran baru, yang merosot dalam tempoh lima pada minggu terakhir hingga 742, menurut data dari Baker Hughes.

Walaupun berlaku penurunan tersebut, pengeluaran A.S. dijangka melampaui 10 juta tong sehari dalam masa terdekat, terutamanya terima kasih kepada peningkatan pengeluaran dari gerudi shalen. Peningkatan pengeluaran A.S. adalah faktor peningkatan pengeluaran utama yang diketuai oleh OPEC dan negara-negara bukan OPEC yang lain, termasuk Rusia, yang bermula pada Januari 2017 dan akan bertahan hingga 2018.

Tiada ulasan