Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Emas Melonjak Ekoran Dolar Menurun Kepada 3-Tahun Rendah

Spot emas meningkat dengan sebanyak 0.1 peratus kepada paras harga dagangan sebanyak $ 1,341 per auns. Ia mencatatkan tahap tertinggi sejak 8 September pada paras harga dagangan sebanyak $ 1,344.44.

Niaga hadapan emas Amerika Syarikat (AS) adalah sebanyak 0.2 peratus lebih tinggi pada paras harga dagangan sebanyak $ 1,340 setiap auns.

Indeks dolar turun sebanyak 0.1 peratus kepada 90.373, selepas jatuh ke tahap yang paling rendah sejak bulan Disember 2014 kepada 90.113.

"Kebanyakan pergerakan dalam emas telah denominasi oleh dolar ... Kami telah melihat sedikit perubahan dalam pegangan ETF. Terdapat sedikit perubahan dalam persepsi emas dari segi permintaan yang selamat," menurut Mark Keenan, ahli strategi komoditi global dan ketua penyelidikan - Asia Pasifik di Societe Generale.

InstaForex

"Tinjauan emas dalam pandangan kami turun kerana kekurangan permintaan fizikal di Asia dan prospek kenaikan kadar harga tahun ini adalah keadaan yang bertentangan untuk emas." Spot emas mensasarkan 8 September, 2017 adalah paras yang tinggi dengan harga dagangan sebanyak $ 1,357.54 per auns, seperti yang dicadangkan oleh corak gelombang dan analisis anjakan, menurut penganalisis teknikal Reuters, Wang Tao.

Antara sektor logam berharga lain, palladium meningkat dengan sebanyak 0.8 peratus kepada $ 1102 per auns. Logam, yang mencatatkan paras rekod tertinggi dengan sebanyak $ 1,138 setiap auns pada hari Isnin, jatuh kepada hampir sebanyak tiga peratus pada hari Selasa.

Palladium mempunyai perhubungan yang mantap susulan daripada permintaan tinggi dalam industri auto mendorong kepada kebimbangan bekalan, menghantar kedudukan bersih niaga hadapan Nymex palladium kepada paras tinggi.

Perak tidak berubah pada kekal pada paras $ 17.20 setiap auns. Platinum meningkat sebanyak 0.3 peratus kepada $ 1,002, selepas mencecah tahap tertinggi sejak 8 September pada $ 1,006.60.

Tiada ulasan