Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Secara Ringkas Jatuh Di Bawah $10,000

Pasaran mata wang digital utama yang lain juga mengalami gelombang penjualan aset pada paras harga yang rendah yang kuat. Saingan e-mata wang Bitcoin, ethereum , merosot kepada 30 peratus kepada di bawah paras $ 1, 000. Ripple juga merosot di bawah $ 1.

Ethereum berjaya mendapatkan semula kedudukan, pulih kepada tahap $ 1,000. Kurang daripada setengah jam lebih awal, pasaran mata wang kripto yang didagangkan di Coinbase berhampiran kepada paras $ 964 atau 26 peratus lebih rendah dalam tempoh 24 jam lalu selepas tergelincir ke paras $ 854 sebelum ini pada sesi sebelah petang.

Penurunan ini datang selepas ulasan daripada pengawal selia Korea Selatan yang memberi isyarat peraturan ketat pada perdagangan mataw ang kripto. Walau bagaimanapun, tidak ada dorongan yang jelas di belakang penurunan lewat petang.

InstaForex

Bitcoin merosot sebanyak 28 peratus kepada paras serendah $ 9, 969 pada Coinbase, tetapi dengan cepat melonjak kembali untuk berdagang kembali di atas paras $ 11, 000. Pasaran nilai Bitcoin kini telah hampir separuh harga selepas melepasi $ 19, 800 pada pertengahan bulan Disember. Walaupun penurunan yang curam, mata wang digital terus menjadi kepada 1,100 peratus lebih tinggi dalam tempoh 12 bulan yang lalu, data Coinbase menunjukkan.

Bitcoin, pasaran mata wang digital ketiga terbesar berdasarkan modal pasaran, yang diniagakan berhampiran kepada $ 1.08 selepas mencatatkan penurunan curam daripada 46 peratus kepada hampir 90 sen, menurut CoinMarketCap.

Tiada ulasan