Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dolar Melonjak Ekoran Data A.S., Euro Mendatar

Pasaran bagi indeks dolar berbanding sekumpulan enam mata wang utama yang lain melonjak sebanyak 0.4 peratus kepada 90.878 selepas berundur semalaman dari paras rendah tiga tahun daripada 90.279 yang ditetapkan awal pada minggu ini.

Pasaran mata wang euro tidak berubah pada $ 1.2188, turun dari paras tertinggi tiga tahun di atas $ 1.2300 selepas beberapa pegawai ECB menyuarakan kebimbangan mengenai kekuatan mata wang.

Pembuat dasar ECB Ewald Nowotny memberitahu pemberita bahawa kekuatan baru-baru ini terhadap nilai mata wang euro adalah "tidak membantu," yang menggalakkan pengambilan keuntungan sebelum mesyuarat dasar pada minggu depan.

JustForex

Mata wang tunggal telah memperoleh keuntungan pada bulan ini berikutan daripada jangkaan bahawa bank pusat akan mengambil langkah ke arah melepaskan langkah-langkah rangsangan untuk menormalkan dasar monetari.

Bercakap dalam satu temu bual bersama dengan akhbar Itali Vitor Constancio, Naib Presiden ECB, berkata beliau tidak menolak bahawa dasar monetari masih akan terus menjadi "sangat akomodatif untuk masa yang lama".

Pasaran mata wang dolar stabil pada 111.310 yen selepas melonjak sebanyak 0.75 peratus dalam semalam, susulan daripada ia melonjak dari paras terendah dalam tempoh empat bulan iaitu sebanyak 110.190.

Dolar Australia jatuh sedikit kepada $ 0.7959 selepas tergelincir daripada paras tertinggi empat bulan $ 0.8023 pada hari sebelumnya.

Tiada ulasan