Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Emas Stabil Ekoran Keputusan Mesyuarat Fed Dalam Tumpuan

Spot emas adalah stabil pada paras harga dagangan sebanyak $ 1,243.78 setiap auns, selepas mencatatkan paras yang paling rendah sejak 20 Julai pada paras harga dagangan sebanyak $ 1,235.92 pada sesi urusniaga sebelumnya.

Niaga hadapan emas Amerika Syarikat (AS) meningkat dengan sebanyak 0.3 peratus kepada paras harga dagangan sebanyak $ 1,245.60.

Niaga hadapan A.S., hasil Perbendaharaan dan pasaran mata wang dolar jatuh pada hari Rabu ekoran daripada Demokrat Doug Jones menewaskan Republik Roy Moore dalam persaingan Senat Amerika Syarikat (AS) di Alabama, mengatasi tamparan politik kepada Trump dalam perlumbaan yang ditandakan dengan tuduhan salah laku seksual terhadap Moore.

Bank pusat Amerika Syarikat (AS) menaikkan kadar faedah penanda aras sebanyak dua kali setakat ini bagi tahun ini dan penganalisis berkata kenaikan ketiga adalah hampir pasti, dengan sebanyak 25 mata asas kepada antara 1.25 dan 1.50 peratus, pada akhir mesyuarat lewat pada hari Rabu.


Pasaran juga akan memberi tumpuan kepada kenyataan AED Fed untuk petunjuk mengenai kenaikan kadar lanjut pada 2018.

Harga emas boleh meningkat kepada rintangan pada $ 1,250 sebulan sebelum jatuh lagi, berikutan daripada ia telah stabil sekitar sokongan pada paras dagangan sebanyak $ 1,239, kata penganalisis teknikal Reuters, Wang Tao.

Dalam sektor logam berharga yang lain, perak jatuh sebanyak 0.1 peratus pada paras harga dagangan sebanyak $ 15.71 setiap auns, berdagang berhampiran paras terendah dalam tempoh lima bulan sebanyak $ 15.61 dalam satu malam.

Platinum melonjak sebanyak 0.2 peratus kepada paras harga dagangan sebanyak $ 878.20 setiap auns, selepas mencatatkan paras yang paling lemah sejak bulan Februari 2016 dengan sebanyak $ 868.80 pada sesi sebelumnya. Palladium turun sebanyak 0.2 peratus pada paras harga dagangan sebanyak $ 1,010.50 setiap auns.

Tiada ulasan