Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Menurun Di Bawah $ 14,000 Pada Pertukaran Bitstamp

Penurunan mendadak mencetuskan halangan sementara, yang telah terbina dalam perhentian dagangan dalam niaga hadapan Bitcoin yang diniagakan di CME dan CBOE

Pasaran dagangan Bitcoin jatuh lebih 17 peratus kepada paras rendah sebanyak $ 13,077.94 menurut CoinDesk, turun lebih daripada $ 2,000 daripada $ 15,830 kurang daripada 12 jam yang lalu.

Walaupun kejatuhan mendadak, penurunan mengambil Bitcoin hanya kepada kira-kira paras terendah dalam tempoh dua minggu. Mata wang kripto masih meningkat lebih daripada 1,300 peratus pada tahun 2017.

Ia tidak segera menjelaskan apa yang menyebabkan terjadinya kejatuhan mata wang digital.
InstaForex

Mata wang digital, yang pada sekitar $ 1,000 pada permulaan tahun, telah melonjak kepada paras tertinggi sebanyak $ 19.666 pada hari Ahad mendahului sehingga pelancaran pertukaran gergasi Kumpulan CME pada niaga hadapan Bitcoin sebelum kehilangan momentum.

Pasaran Bitcoin diketahui mengalami turun naik yang tidak menentu. Pada bulan November, mata wang kripto menjunam hampir kepada 30 peratus dalam tempoh empat hari dari $ 7,888 kepada $ 5,555. Pada bulan September, ia turun sebanyak 40 peratus daripada $ 4,979 kepada $ 2,972.

Walau bagaimanapun, penurunan itu menyusul beberapa hari yang tidak menentu untuk pasaran mata wang kripto. Permintaan bitcoin, tunai bitcoin, melonjak mencatatkan paras tertinggi di atas paras $ 4,000 pada hari Rabu, berikutan daripada pasaran dagangan kripto membuat percubaan yang sukar untuk membolehkan orang ramai membeli dan menjual mata wang digital.

Tiada ulasan