Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Emas Stabil Ekoran Tumpuan Kepada Perkembangan Rang Undang-Undang Cukai A.S.

Spot emas adalah stabil pada pasaran dagangan harga sebanyak $ 1,261.41 per auns.

Niaga hadapan emas Amerika Syarikat (AS) jatuh sebanyak 0.1 peratus kepada paras harga dagangan sebanyak $ 1,264.80 per auns.

Dua anggota Republikan Senat bersetuju untuk menyokong baik pulih pembaharuan cukai yang disokong oleh Presiden Donald Trump, dengan Dewan Rakyat ditetapkan untuk mengundi pada hari Selasa dan Senat sama ada di kemudian hari Selasa atau Rabu.

"Saya jangkakan pasaran mata wang dolar untuk bergerak lebih tinggi menjelang daripada perkembangan kelulusan rang undang-undang dan kemudian bergerak rendah apabila para pelabur menilai kesan ke atas ekonomi Amerika Syarikat (AS)," menurut kepada Ronald Leung, ketua peniaga di Lee Cheong Gold Dealers di Hong Kong. Terdapat juga beberapa potensi untuk harga emas meningkat dalam menampung kekurangan yang singkat, katanya.

Pegangan dalam SPDR Gold Trust, dana dagangan bursa yang bersandarkan emas terbesar di dunia, jatuh sebanyak 0.8 peratus kepada 837.20 tan pada hari Isnin.

Dalam sektor logam berharga yang lain, perak dan platinum kedua-duanya hampir tidak berubah pada paras harga dagangan sebanyak $ 16,12 dan $ 906,24 auns, selepas meningkat kepada paras yang tertinggi dalam tempoh hampir dua minggu dalam sesi sebelumnya.

Palladium meningkat kepada 0.2 peratus kepada paras harga dagangan sebanyak $ 1,020.15 per auns.

Tiada ulasan