Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Pengukuhan Emas, Dolar Kekal Stabil Menjelang Data Pekerjaan A.S.

Harga emas mencatatkan peningkatan pada hari Jumaat tetapi berpaut pada julat yang kecil di bawah paras tertinggi pada sesi sebelumnya ketika dollar kekal stabil menjelang laporan data pekerjaan A.S., yang akan dikeluarkan pada waktu tersebut.

Spot emas mencatatkan peningkatan 0.1 peratus kepada $ 1,277.04 auns, dan bersedia untuk keuntungan mingguan pertamanya dalam tiga. Logam berharga mencatatkan paras tertinggi dalam hampir dua minggu, pada $ 1,284.10, semasa sesi sebelumnya.

Kontrak Niaga Hadapan emas A.S. untuk bulan Disember agak rendah pada $ 1,277.70 auns.

Dolar kekal stabil terhadap mata wang utama pada hari Jumaat. Pedagang ditekankan pada data pekerjaan A.S., dengan penamaan Presiden Donald Trump dari Gabenor Rizab Persekutuan Jerome Powell menjadi kerusi Fed seterusnya yang dijangkakan secara meluas.

InstaForex

Pengumuman Jerome Powell sebagai Pengerusi Fed baru secara amnya sejajar dengan ramalan, "menurut John Sharma, seorang ahli ekonomi dengan National Australia Bank.

Emas spot kelihatan neutral dalam julat yang kecil $ 1,263- $ 1,281 per auns, dan pelepasan mungkin menunjukkan arah aliran, menurut penganalisis teknikal Reuters Wang Tao.

Holdings SPDR Gold Trust, dana yang didagangkan oleh bursa berdagang emas terbesar di dunia, kemerosotan 0.4 peratus kepada 846.04 tan pada hari Khamis.

Tiada ulasan