Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Pulih Lebih Daripada $ 1, 000 Selepas Penurunan Curam Dalam Nilai

Pasaran mata wang kripto jatuh pada separuh kedua minggu sebelumnya, mencatatkan paras dagangan yang perlahan dengan sebanyak $ 5, 555 pada pertukaran Bitstamp pada hari Ahad, penurunan hampir kepada 30 peratus dari rekod tinggi berhampiran sebanyak $ 7, 900 pada hari Rabu.

Ia berjaya mengukuhkan semula kedudukan pada hari Isnin, didagangkan lebih tinggi sebanyak 14 peratus pada hari tersebut pada paras $ 6, 718, walaupun nilai yang lebih daripada $ 1, 000 lebih rendah daripada rekod tinggi pada minggu sebelumnya yang dicatatkan.

InstaForex

Para peserta di pasaran berkata penurunan itu disebabkan oleh keputusan pada hari Rabu untuk menangguhkan peningkatan teknologi yang dirancang yang boleh memisahkan mata wang digital dalam "cabang". Pada mulanya, langkah itu mempunyai kesan positif terhadap mata wang kripto, menyebabkan pasaran mata wang tersebut mencecah rekod tertinggi dengan sebanyak $ 7, 888 ekoran daripada cadangan itu merupakan penyelesaian kepada pertikaian tempoh masa jangka panjang.

Walau bagaimanapun, ada yang kecewa bahawa garisan "Segwit2x" telah dibatalkan. Peningkatan perisian akan meningkatkan kapasiti blok yang diproses dalam transaksi, dengan itu dapat mengurangkan persaingan untuk mendapatkan pembayaran yang diproses dan bayaran urusniaga yang lebih rendah.

Tiada ulasan