Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Melepasi Penanda $ 6,600 selepas Pengumuman CME

Bitcoin mengungguli $6,500 dan $ 6,600 pada hari Rabu dengan mencatatkan paras tertinggi dalam sejarah baru selepas CME mengumumkan rancangan untuk memperkenalkan kontrak niaga hadapan bitcoin pada tahun 2017 ini.

Harga mata wang digital mencecah $ 6,6000.84 selepas melepasi paras $ 6,400, dan beberapa minit kemudian melepasi $ 6,500, menurut Coindesk. Jumlah pasaran bitcoin dalam edaran mencatatkan pada $ 110 bilion.

InstaForex

CME mengumumkan pada hari Selasa bahawa ia akan melancarkan kontrak niaga hadapan bitcoin pada suku keempat, dengan syarat pengawalseliaan lampu hijau. Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif CME Group, Terry Duffy berkata, pertukaran berasaskan A.S. telah bekerjasama dengan pengawal selia dan model aplikasi itu difahami dengan baik.

Pelancaran kontrak niaga hadapan bitcoin boleh menarik lebih banyak pelabur institusi ke pasaran cryptocurrency. Ini dipercayai bahawa ini memberikan rangsangan kepada harga. Produk ini akan diselesaikan secara tunai dan diperolehi dari Kadar Rujukan Bitcoin CME CF, yang diperkenalkan pada bulan November 2016 dengan kerjasama Crypto Facilities. BRR adalah harga penyelesaian harian yang diterbitkan pada 4 PM Waktu London.

Tiada ulasan