Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dalam Sejarah Dagangan Bitcoin Diatas $ 7,000

Bitcoin melepasi rekod tertinggi sekali lagi, berdagang di atas $ 7, 000 buat kali pertama selepas peningkatan lebih daripada 10 kali ganda nilainya setakat pada ini tahun ini.

Mata wang digital telah menunjukkan peningkatan keuntungan luar biasa dalam beberapa bulan kebelakangan ini, selepas berlaku peningkatan nilai sebanyak dua kali ganda dalam tempoh tujuh minggu yang lalu. Penjanaan cryptocurrency ini dijangka untuk suku ke lima secara berturut-turut, rentetan dari kemenangan yang tidak dapat dilihat sejak 2012-2013.

Bitcoin telah mencatatkan peningkatan d paras tertinggi pada $ 7,354.10 pada pertukaran Bitstamp, sebelum pembalikan beberapa keuntungan menurun kepada $ 7,030, masih berada do paras tinggi 4 peratus pada hari tersebut.
InstaForex

Lonjakan tersebut berlaku meskipun peringatan Ketua Pegawai Eksekutif Credit Suisse Tidjane Thiam mengenai pergerakan kukuh dalam cryptocurrency, dengan menyatakan kepentingan semasa di dalamnya akhirnya boleh melemahkan. Dia memberi amaran bahawa perdagangan didorong oleh spekulasi dan definisi gelembung.

Pergerakan terbesar sebahagiannya didorong oleh berita awal minggu ini bahawa pengendali pertukaran derivatif terbesar dunia CME akan memperkenalkan prospek bitcoin.

Lonjakan pada hari Kamis mengambil nilai pasaran agregat bitcoin kepada lebih daripada $ 122 billion, menurut Coinmarketcap.

Tiada ulasan