Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Perbelanjaan Pengguna U.K. Melonjak Pada Bulan September

Perbelanjaan isi rumah Britain melonjak pada bulan September, bagaimanapun, ia tidak mencukupi untuk menghentikan penurunan tahun ke tahun yang menggambarkan kos sara hidup yang semakin meningkat, menurut tinjauan dari Visa.

Perbelanjaan isi rumah, diselaraskan untuk inflasi dan kesan bermusim, mencatatkan peningkatan sebanyak 1.4 peratus pada bulan September selepas penurunan kepada 0.4 peratus bulan pada bulan Ogos, kata firma pembayaran itu berdasarkan data kad kredit dan debitnya. Ia merupakan peningkatan bulanan terbesar sejak November, tetapi perbelanjaan keseluruhan dalam keadaan sebenar kekal 0.3 peratus di bawah parasnya dari tahun sebelumnya.

Perbelanjaan telah menunjukkan penurunan tahun ke tahun untuk empat daripada lima bulan yang lalu,ini merupakan siri terpanjang penurunan tersebut sejak April 2013.

Prospek positif pada September bulan ke bulan menggambarkan data dari Gabungan Industri British, yang mencatatkan peningkatan tahunan terbesar dalam jualan runcit dalam tempoh dua tahun pada awal bulan.

Bank of England cuba menentukan sama ada perbelanjaan isi rumah akan melantun semula dari kelemahannya yang dilihat pada separuh tahun pertama 2017. Bank pusat bersedia dengan kenaikan kadar faedah untuk pertama kalinya dalam tempoh satu dekad.

Data rasmi menunjukkan bahawa perbelanjaan pengguna mencatatkan peningkatan 1.6 peratus tahun ke tahun dalam tempoh tiga bulan hingga Jun.

Dalam laporan berasingan, firma Perakaunan BDO baru-baru ini berkata bahawa "High Street Sales Tracker" mendapati kenaikan jualan kedai secara umum seperti 2.9 peratus setahun, yang menyumbang kepada pertumbuhan yang lebih kecil pada bulan Ogos.

InstaForex

Tiada ulasan