Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Emas Mencatatkan Peningkatan Tetapi Keuntungan Adalah Terhad Disebabkan Dollar Mengukuh

Harga emas mencatatkan peningkatan ke tahap yang lebih tinggi dalam tempoh seminggu lebih awal pada hari Selasa, tetapi keuntungannya adalah terhad kerana dollar kekal mengukuh,ini disokong oleh jangkaan kenaikan kadar faedah Rizab Persekutuan pada 2017.

Spot emas mencatatkan peningkatan 0.2 peratus kepada $ 1,286.42 setiap auns,dengan mencatatkan tahap tertinggi sejak 29 September.

Kontrak niga hadapan emas A.S. untuk bulan Disember mencatatkan peningakatan kepada 0.3 peratus kepada $ 1,288.90 auns

Harga logam berharga melantun selepas merosot untuk minggu keempat secara berturut-turut kepada paras terendah dalam tempoh dua bulan pada hari Jumaat, selepas pembacaan dikeluarkan mengukuhkan pertumbuhan gaji dan pengangguran A.S., yang mendorong kenaikan dolar AS dan Perbendaharaan.

Data terbaru menunjukkan bahawa spekulator mengurangkan kenaikan harga dalam kontrak emas dan perak COMEX untuk minggu ketiga secara berturut-turut, pada minggu pertama hingga 3 Oktober.

"Pada masa ini, emas mungkin menjadi lebih rendah," penganalisis ABN Amro Georgette Boele berkata. Jangkaan kenaikan kadar Fed, kata Boele, masih menambah tekanan ke atas emas,dimana sebagai aset tidak menghasilkan, cenderung untuk berhadapan dengan kenaikan kadar faedah.

Bank pusat China menolak untuk menambah rizab emas untuk bulan ke-11 secara berturut-turut pada bulan September, data baru-baru ini dilaporkan.

Dolar stabil pada hari Selasa selepas penarikan semula harga dari paras tertinggi dalam tempoh 10 minggu semalaman, disokong oleh jangkaan yang mendasari bahawa prospek yang lebih baik untuk ekonomi A.S. memaksa Federal Reserve menaikkan kadar faedah pada bulan Disember.

InstaForex

Tiada ulasan