Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dolar New Zealand Jatuh ke Paras 4-Bulan Rendah

Dolar New Zealand Jatuh ke Paras 4-Bulan Rendah di tengah-tengah Perbincangan Kerajaan
Parti pertama Parti Komunis New Zealand yang kecil terus menjadi kuasa utama selepas jumlah kiraan akhir mendedahkan bahawa Parti Kebangsaan yang berkuasa telah kehilangan beberapa tempat terhadap blok parti pembakang, berbanding dengan pengumuman awal yang diumumkan pada hari pengundian yang bertarikh 23 Sept.

Mata wang New Zealand jatuh kepada paras pertukaran $ 0.7060 apabila pasaran dibuka pada hari Isnin, yang paling lemah sejak awal bulan Jun dari $ 0.7090 pada petang hari Jumaat. Ia berjumlah sebanyak $ 0.7066 semasa tengah hari

NZ Pertama kali mengadakan rundingan pada hari Isnin dengan kedua-dua parti Buruh dan Nasional, ekoran daripada menunggu tarikh akhir yang ditetapkan pada 12 Oktober untuk mengumumkan parti mana yang akan disokong.

Menurut Imre Speizer, ketua strategi NZ di Westpac, "masih belum jelas bagaimana NZ First akan bergerak, dan apabila ia akan mengumumkan tujuan tersebut." Akibatnya, "ketidakpastian berkaitan pilihan raya yang bergantung di atas pasaran NZD mungkin akan berterusan sehingga komposisi kerajaan diumumkan. "

Con Williams, ahli ekonomi di ANZ Bank, berkata "kecenderungan penurunan untuk NZD mungkin akan berterusan mengikuti pengiraan undian akhir"

Parti Buruh dan New Zealand Pertama berharap untuk menahan imigrasi, merundingkan semula transaksi perdagangan tertentu dan menyesuaikan peranan bank pusat.

InstaForex

Tiada ulasan