Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Emas Kekal Stabil Menjelang Data Pekerjaan A.S.

Harga emas kekal stabil pada hari Jumaat menjelang pengumuman data pekerjaan A.S., apabila harga dihalang daripada melakukan pergerakan ke arah atas apabila dolar berada di paras tinggi dalam tempoh tujuh minggu.

Emas spot kelihatan mendatar pada $ 1,268.52 per auns. Ia mencatatkan penurunan 0.5 peratus pada sesi sebelumnya.

Kontrak niaga hadapan emas A.S. untuk bulan Disember mencatatkan kemerosotan kepada 0.2 peratus pada $ 1,270.90 satu auns.

Bilangan warga Amerika yang memfailkan faedah pengangguran mencatatkan penurunan lebih daripada yang diramalkan pada minggu lalu, tetapi kesan terhadap data kelihatan berterusan akibat daripada Hurricanes Harvey dan Irma menjadikan ia sukar untuk mendapatkan gambaran pasti mengenai pasaran buruh.

Menurut Presiden Fed Kansas City, Esther George, Rizab Persekutuan perlu menaikkan kadar faedah A.S. untuk mengekalkan ekonomi dalam keadaan baik untuk guna tenaga sepenuhnya dan matlamat inflasi dua peratus bank pusat.

Ramakan pengukuhan kewangan juga disokong oleh Presiden Philadelphia Fed Bank Patrick Harker yang mengatakan dia masih mengharapkan satu lagi kenaikan kadar pada tahun ini dan tiga untuk tahun depan.

UBS memangkas ramalan purata bagi logam berharga untuk tahun ini kepada $ 1,270 daripada $ 1,300 dengan mengambil kira kemungkinan kenaikan kadar harga bagi bulan Disember di pasaran, kata ahli strategi logam, Joni Teves.

InstaForex

Tiada ulasan