Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Analysis Teknikel Moving Haiken GBP/USD 16/12/2014


GBP/USD pada hari ini kelihatan telah berubah ke arah down trend. Kalau kita lihat moving average “ST” telah berlaku persilangan dengan moving average “CT”. Ini menunjukkan trend telah berubahan ke arah down trend. Sebaiknya pilih untuk ambil position SELL. Namun begitu buat masa ini belum sesuai untuk enter position SELL



gbpusd-16-12-14-sell

Jika pasaran turun melepasi pada 1.5640 dan pada waktu yang sama candle haiken ashi tidak bersentuhan dengan moving average “CT low” (warna merah) amat sesuai sekali untuk enter position SELL

Di jangka jika pasaran dapat melepasi pada tahap 1.5640 pasaran akan terus turun menuju ke tahap 1.5580. lihat gambarajah di atas sebagai contoh.

gbpusd-16-12-14-buy

Jika seandainya pasaran naik melepasi pada moving average” CT high”(warna putih) lupakan hasrat anda untuk enter position sell. Ini kerana jika candle haiken ashi berada di tengah tengah antara moving average”ST dengan “CT” amat berisiko sekali untuk enter position sell atau pun buy.

Dijangka jika pasaran naik melepasi pada tahap 1.5680 pasaran akan terus naik menuju ke tahap 1.5730. Jika pasaran dapat melepasi pasa tahap 1.5730 pasaran akan naik menuju ke tahap 1.5790. Lihat gambarajah di atas sebagai contoh.

Apa-apa pun utamakan money management semasa melakukan urusniaga bagi mengelakan sebarang kemungkinan berlaku.

Jika anda ingin dapatkan analisis terkini setiap hari anda boleh berlanggan dengan kami secara percuma. Sila masukkan Nama dan email anda di atas untuk berlanggan.

Photobucket

Tiada ulasan