Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Analisis Teknikel Moving Haiken USD/CHF 03/10/2014

USD/CHF hari ini pasaran agak sukar untuk membuat andaian. Kalau dilihat pada candle haiken ashi berada di tengah-tengah antara MA 24 high dan low. Kalau di lihat pada moving average ST iaitu MA 168 kelihatan dalam keadaan up trend. Ini bermakna trand untuk satu minggu masih dalam keadaan up trend. 


Kalau dilihat pula pada moving average CT iaitu MA 24 menunjukkan tanda-tanda awal kearah down trend. Untuk trend begini sebaiknya pilih untuk ambil position BUY. Ini kerana trend dalam minggu ini masih dalam keadaan up trend. Jika ambil position SELL resiko agak tinggi. Buat masa dan saat ini belum sesuai untuk entre position BUY.
Jika pasaran turun melepasi pada MA CT low lupakan untuk enter position BUY. Ini kerana kemungkinan besar akan berlaku persilangan antara MA ST dengan MA CT yang boleh menyebabkan berlaku perubahan trend.
Jika pasaran naik melepasi MA CT high dan pada waktu yang sama candle haiken ashi tidak bersentuhan dengan MA CT high itulah masa yang sesuai untuk enter position BUY.
Utamakan money management semasa melakukan urusniaga.

*sila tinggalkan komen anda di bawah ini.

Photobucket

Tiada ulasan