Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Analisis Teknikel Moving Haiken EUR/USD 29/09/2014

EUR/USD sudah sekian lama dalam keadaan down trend. Ini boleh menyebabkan berlaku kesilapan dalam memilih position. Kalau di lihat pada Moving Average ST itu MA168 sudah beberapa bulan dalam keadaan down trend.
Adakah dalam minggu ini EUR/USD masih lagi dalam position yang sama? Dalam keadaan begini agak sukar untuk membuat andaian. Tetapi apa yang boleh di katakan jika ingin enter position sebaiknya pilih untuk ambil position SELL. Tetapi jangan ambil profit yang tinggi kerana trend telah hampir di penghujung. Jangan sesekali enter position berlawanan trend.



Kalau di lihat pada chat di atas sudah sekian lama EUR/USD dalam keadaan down trend. Dan kemungkinan minggu ini pasaran akan terus turun sampai ke tahap 1.2620. Jika pasaran tidak dapat melepasi pada tahap ini kemungkinan besar pasaran akan terus naik sampai ke tahap 1.2800.
Pada pandangan saya EURUSD tidak sesuai untuk enter position kerana resikonya terlalu tinggi. Kini trend telah di penghujung. Sebaiknya tunggu sehingga berlaku persilangan antara MA168 dengan MA24 baru sesuai untuk memilih untuk ambil position BUY. Dengan cara begini resiko boleh di kurang berbanding untuk ambil position SELL.

Jika anda ingin juga enter position SELL boleh selagi haiken ashi tidak bersentuhan dengan MA24. tetapi janganlah ambil profit yang tinggi, kerana trend sebegini resikonya agak tinggi.

Photobucket

Tiada ulasan