Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Analisis Teknikel Moving Haiken Gold 29/09/2014

Pasaran gominggu ini dijangka akan naik menuju ke tahap 1220.00. Jika benar ini berlaku nampaknya kemungkinan besar perubahan trend akan berlaku. Namun begitu jika di lihat pada chat moving average ST iaitu MA 168 menunjukkan dalam down ternd. Ini bermakna trend unuk 1 bulan masih lagi ladi dalam keadaan down trend. Begitu juga dengan moving average CT iaitu MA 24 juga menunjukkan tanda-tanda awal ke arah down trend. Ini bermakna trend untuk 1 minggu lebih kearah down trend.
Tetapi kalau dilihat pula dengan candle haiken ashi telah hampir menyentuhi MA 24. Ini bermakna trend untuk hari ini lebih kearah up trend. Ini agak berisiko untuk enter position SELL.
Dalam keadaan begini sebaiknya tunggu dan lihat adakah candle haiken ashi dapat menyentuhi MA24 atau pun tidak. Jika benar haiken ashi dapat menyertuhi MA24 lupakan untuk enter position SELL.



Jika pasatan tidak dapat menyentuhi MA24 boleh enter position SELL tetapi nasihat saya jangan ambil profit yang tinggi. Ini kerana trend nampaknya telah hampir di penghujung.

Photobucket

Tiada ulasan