Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Data Inflasi New Zealand Akan Dikeluarkan Pada Khamis

 

New Zealand pada Khamis akan mengeluarkan angka S1 untuk harga pengguna, menonjolkan hari yang sederhana untuk aktiviti ekonomi Asia-Pasifik. Inflasi dijangka meningkat 1.7 peratus pada suku tahun dan 7.1 peratus pada tahun selepas meningkat 1.4 peratus pada suku dan 7.2 peratus pada tahun dalam tiga bulan sebelumnya.

Jepun akan menyediakan nombor Mac untuk import, eksport, imbangan perdagangan dan aktiviti industri tertiari.

Import dijangka meningkat 11.4 peratus pada tahun, meningkat daripada 8.3 peratus pada Februari. Eksport dikatakan lebih tinggi sebanyak 2.6 peratus tahunan, perlahan daripada 6.5 peratus pada bulan sebelumnya. Defisit perdagangan ditambat pada Y1,294.8 bilion yen berikutan kekurangan Y898.1 bilion sebulan sebelumnya. Indeks aktiviti dijangka meningkat 0.4 peratus pada bulan, perlahan daripada 0.9 peratus pada Februari.

Malaysia akan mengeluarkan nombor Mac untuk harga pengguna, dengan ramalan memerlukan peningkatan 3.6 peratus pada tahun, susut daripada 3.7 peratus pada Februari.

Taiwan akan melihat angka Mac untuk pesanan eksport, dengan ramalan mencadangkan penurunan sebanyak 20.0 peratus pada tahun selepas merosot 18.3 peratus tahunan pada Februari.

Kalendar Ekonomi by Myfxbook.com

Tiada ulasan