Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Saham Eropah Mendahului Lebih Tinggi dalam Perdagangan Kurang Bersemangat Menjelang Kesaksian Powell

 

Saham Eropah mendatar kepada lebih tinggi sedikit pada hari Selasa kerana pelabur mencari lebih banyak petunjuk mengenai prospek kenaikan kadar faedah AS.

Dolar tergelincir manakala hasil bon bertarikh pendek zon Euro berlegar di sekitar paras tertinggi berbilang tahun, apabila Pengerusi Rizab Persekutuan Jerome Powell memulakan keterangannya selama dua hari di hadapan Kongres kemudian hari.

Dalam keluaran ekonomi, data rasmi menunjukkan pesanan kilang Jerman meningkat 1.0 peratus pada Januari dari Disember, mengelirukan jangkaan untuk penurunan sebanyak 0.9 peratus.

Namun begitu, kadar pertumbuhan susut daripada 3.4 peratus yang disemak pada bulan Disember.

Di tempat lain, tinjauan menunjukkan harga rumah British secara tidak dijangka melonjak pada Februari di tengah-tengah peningkatan keyakinan pengguna dan pasaran gadai janji.

STOXX 600 Eropah pan naik 0.2 peratus kepada 465.20 selepas berakhir mendatar dengan berat sebelah negatif pada hari Isnin.

DAX Jerman, indeks CAC 40 Perancis dan FTSE 100 U.K. naik antara 0.1 peratus dan 0.2 peratus.

Pembuat bir Denmark Carlsberg merosot 2 peratus. Ketua Pegawai Eksekutifnya Cees 't Hart telah memutuskan untuk bersara selepas lapan tahun berjaya.

Kedai roti British dan rangkaian makanan segera Greggs jatuh lebih 1 peratus selepas memberi amaran tentang tekanan inflasi.

John Wood Group melonjak lebih 16 peratus. Firma kejuruteraan itu berkata ia sedang mempertimbangkan untuk menolak cadangan pembelian terbaru daripada firma ekuiti swasta Apollo Global Management.

Kumpulan Ashtead memperoleh 3 peratus selepas firma penyewaan peralatan itu meramalkan keputusan tahunan mendahului anggarannya sendiri.

Pembekal automotif Jerman, Schaeffler merosot 7.3 peratus selepas melaporkan penurunan dalam keuntungan FY22, memotong dividen dan mengeluarkan tinjauan berhati-hati untuk FY23.

Zalando melonjak 4.7 peratus selepas peruncit dalam talian berkata ia akan berusaha untuk meningkatkan margin tahun ini.

Henkel, firma kimia dan barangan pengguna, jatuh lebih daripada 1 peratus apabila ia mencatatkan penurunan 13.7 peratus dalam pendapatan larasan sebelum faedah dan cukai (EBIT) pada 2022.

Pembuat kit makanan HelloFresh kehilangan lebih daripada 5 peratus selepas ia meramalkan keuntungan teras 2023 di bawah anggaran.

Tiada ulasan