Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Dolar meneruskan kerugian terhadap rakan-rakan utama lain

 

Dolar A.S. berlaku penurunan lebih rendah daripada pesaing utama pada hari Jumaat kerana peniaga terus menilai kesan krisis dalam sektor perbankan, dan melihat mesyuarat dasar Rizab Persekutuan minggu depan.

Menurut laporan Bank Republik Pertama memperoleh gaya hidup $ 30 bilion untuk meningkatkan kecairan. Di Switzerland, sokongan kewangan Bank Negara Switzerland kepada Credit Suisse.

Sementara itu, peniaga menjangkakan Fed menaikkan kadar faedah sebanyak 25 mata asas minggu depan.

Kumpulan CME Fedwatch kini menunjukkan peluang Fed 43.2% akan meninggalkan kadar yang tidak berubah dan mungkin 56.8% daripada kenaikan kadar 25 -titik.

Dalam Berita Ekonomi A.S., Fed mengeluarkan laporan yang menunjukkan pengeluaran perindustrian A.S. A.S. secara tidak disangka -sangka -pemikiran itu tidak berubah pada bulan Februari.

The Fed berkata pengeluaran perindustrian tidak berubah pada bulan Februari berikutan kenaikan 0.3 peratus pada bulan Januari. Ahli ekonomi telah menjangkakan pengeluaran perindustrian meningkat sebanyak 0.2 peratus berbanding bacaan yang tidak berubah pada bulan sebelumnya.

Laporan berasingan dari University of Michigan menunjukkan sentimen pengguna dalam kejatuhan A.S. untuk kali pertama dalam empat bulan pada bulan Mac.

Laporan itu berkata indeks sentimen pengguna meluncur ke 63.4 pada bulan Mac dari 67.0 pada bulan Februari. Ahli ekonomi telah menjangkakan indeks berubah.

Survei Penyiasatan Pengguna Joanne Hsu berkata penurunan itu telah direalisasikan sepenuhnya sebelum kegagalan Silicon Valley Bank.

Sementara itu, laporan itu menunjukkan penurunan jangkaan inflasi pendek dan panjang, dengan jangkaan inflasi tahun -tahun jatuh ke tahap terendah sejak April 2021.

Indeks dolar jatuh ke 103.69 sebelum pulih hingga 103.90, tetapi masih lemah, kehilangan kira -kira 0.5% daripada penutupan sebelumnya.

Terhadap euro, dolar melemahkan kepada 1.0662 dari 1.0609.

Dolar lemah terhadap pound sterling pada 1.2171, jatuh dari 1.2110.

Terhadap mata wang Jepun, dolar melemahkan kepada 132.03 yen, kehilangan tanah dari penutupan Khamis 133.75 yen.

Dolar itu lemah terhadap Aussie pada 0.6697, dan menentang Swiss Franc, ia didagangkan pada CHF 0.9271, turun dari CHF 0.9295.

Terhadap Loonie, dolar sedikit lebih kuat, mengambil C $ 1.3738 seunit, selepas melemahkan C $ 1.3679 awal.

Tiada ulasan