Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Anthony Scaramucci menjangkakan Bitcoin bernilai setengah juta dolar


Bitcoin telah jatuh lebih daripada 50% daripada paras tertinggi yang dicapai pada November 2021, tetapi pelabur jangka panjang tidak perlu bimbang tentang keupayaan mata wang kripto untuk mencapai potensi maksimumnya. 

Menurut pengasas SkyBridge Capital dan bekas pengarah komunikasi White House Anthony Scaramucci, harga Bitcoin akhirnya akan meningkat ke tahap di mana nilai pasarannya akan melebihi nilai pasaran emas.

Sedikit lebih awal, Scaramucci adalah pengkritik mata wang kripto tetapi sejak itu telah mengubah fikirannya tentang aset digital. SkyBridge Capital kini menguruskan dana yang melabur secara langsung dalam syarikat Bitcoin dan mata wang kripto. 


Scaramucci berkata bahawa nilai sebenar Bitcoin terletak pada rangkaiannya yang semakin berkembang.

 Anthony merancang untuk meringkaskan penunjuk statistik Bitcoin dalam 10 tahun bahawa Bitcoin mempunyai permodalan pasaran yang lebih besar daripada emas. Emas mengambil masa 5,000 tahun untuk mencapai permodalan pasaran semasa, manakala Bitcoin mampu mengatasi ini kurang daripada 25 tahun selepas penciptaannya. 

Berdasarkan kebanyakan anggaran, jumlah nilai pasaran emas dalam edaran adalah antara $11 trilion dan $13 trilion. Selain itu, Anthony Scaramucci percaya bahawa Bitcoin boleh bernilai setengah juta dolar dalam jangka masa panjang, tetapi ini akan mengambil masa empat hingga lima tahun.


Sehubungan itu, perlu diperhatikan bahawa pangkalan pengguna Bitcoin global akan berkembang kepada lebih satu bilion orang akhirnya.

Walau bagaimanapun, Bitcoin belum lagi menjadi lindung nilai terhadap inflasi.

Tiada ulasan