Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Menurun Di Bawah $7,000

Pada pertukaran Bitstamp, mata wang digital jatuh serendah $ 6,853.53 pada awal sesi perdagangan di New York. Kemerosotan baru-baru ini menandakan kejatuhan lebih separuh puncak hampir kepada $ 20,000 yang dicapai pada bulan Disember.

Ia telah mengalami kerugian dalam tempoh enam lapan sesi dagangan terakhir.

E-mata wang, yang telah meningkat lebih daripada 1, 300 peratus pada tahun sebelumnya, telah kehilangan kira-kira 50 peratus daripada nilainya setakat tahun ini, berikutan daripada lebih banyak pengawal selia dan bank memberi isyarat kepada rancangan mereka untuk tindakan pengawalseliaan. Pada minggu lalu, bitcoin menyaksikan prestasi mingguan terburuknya sejak tahun 2013.

Mata wang kripto yang lain juga menyaksikan penurunan dua angka pada awal minggu ini, menurut Coinmarketcap.com.


Mata wang maya kedua terbesar, ethereum, turun hampir kepada 19 peratus pada $ 703.40, sementara Ripple, mata wang digital yang ketiga terbesar, kali terakhir diniagakan kepada 71 sen, turun sebanyak 14.1 peratus.

Pada hari Ahad, bank British Lloyds Banking Group menyatakan pengharaman kepada pelanggan mereka daripada menggunakan kad kredit untuk membeli Bitcoin. Ia adalah bank terbaru selepas JPMorgan Chase & Co dan Citigroup yang mengumumkan bank-bank yang sama pada kebimbangan bank-bank itu boleh dipertanggungjawabkan apabila nilai mata wang yang tidak menentu akan menurun.

Pada hari Isnin, India berkata negera itu merancang untuk mengenakan langkah untuk membuat mata wang maya yang menyalahi undang-undang dalam sistem pembayarannya dan mengawal selia perdagangan mata wang digital.

Tiada ulasan