Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Kerugian Bitcoin Berkurangan, Peningkatan Harga Di Atas $ 11, 000

Bitcoin mencatatkan lonjakan lebih 10 peratus pada hari Selasa, lantunan harga berlaku dari paras terendah dibawah $ 10, 0000.

Cryptocurrency mencapai $ 11,358 dalam perdagangan tengah hari, dengan mencatatkan peningkatan 13.9 peratus daripada harga $ 9,972.29 pada awal sesi, menurut indeks harga bitcoin CoinDesk. Mencatatkan kemerosotan di bawah paras $ 10, 000 merupakan catatan penurunan kedua dalam mata wang digital di bawah paras psikologi signifikan dalam tempoh seminggu.

Bitcoin mencatatkan penurunan secara mendadak lebih daripada 30 peratus pada pertengahan minggu sebelumnya, dengan pantas menurun di bawah paras $ 10, 000 kepada paras terendah $ 9,199.59 pada CoinDesk, selepas berlaku kebimbangan mengenai peraturan ketat di Korea Selatan dan China. Harga telah stabil pada akhir minggu, tetapi pergerakan harga bermula dari bawah pada hari Isnin.

InstaForex

Kontrak Niaga hadapan bitboin yang didagangkan sekitar 10 peratus berhampiran $ 11,210, sementara dagangan bitcoin CME diniagakan sekitar 7.5 peratus lebih tinggi sekitar $ 11,145. Perdagangan dalam niaga hadapan bitcoin Cboe telah dihentikan buat sementara waktu disebabkan pergerakan harga yang tidak menentu.

Tiada faktor khusus yang menyalahkan pergerakan harga pada hari Selasa. Pada sesi terendah, Bitcoin diniagakan lebih 25 peratus untuk tahun ini, tetapi terus melebihi 955 peratus lebih tinggi daripada tahap Januari 2017.

Kerugian awal mata wang digital datang sebagai butiran lebih lanjut mengenai usaha Korea Selatan untuk mengekang spekulasi dalam mata wang kripto yang muncul. Suruhanjaya Perkhidmatan Kewangan Korea Selatan mengumumkan pada Selasa bahawa larangan yang dicadangkan untuk akaun dagangan tanpa nama akan dikenakan mulai 30 Januari.

Tiada ulasan