Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Bermula Tahun 2018 Dengan Kejatuhan

Pasaran dagangan bagi mata wang kripto didagangkan pada paras sebanyak $ 13,624 pada hari Isnin, iaitu sebanyak 4.8 peratus lebih rendah dari hari Jumaat, menurut data yang dikumpulkan oleh Bloomberg. Ia juga menurun daripada $ 14,156 yang disentuh pada hari Ahad, menurut coinmarketcap.com. Duit syiling maya berubah-ubah pada awal sesi perdagangan Asia pada hari Selasa.

InstaForex

Bitcoin mendapat dengan permulaan yang lebih kukuh pada tahun 2017, dan memegang momentum tersebut, membantu untuk mewujudkan kegilaan global bagi pasaran mata wang kripto. Ia meningkat kepada 3.6 peratus pada hari pertama tahun 2017 kepada $ 998, menurut data coinmarketcap.com. Pasaran mata wang maya itu menutup tahun ini lebih daripada 1,300 peratus.

Peningkatan dalam pasaran itu menarik semakin banyak pesaing dan pada bulan Disember, membawa pasaran bitcoin ke Wall Street dalam bentuk kontrak niaga hadapan. Ia mencecah paras tertinggi pada 18 Dis selepas CME Group Inc memulakan perjanjian derivatif, yang mana beberapa peniaga berkata akan mendorong pengambilan kedudukan yang pendek.

Tiada ulasan