Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Bitcoin Melonjak Melepasi $9,000

Pada hari Ahad, pasaran bitcoin telah mencatatkan paras rekod baru tinggi iaitu pada paras $ 9,518 di New York sebelum membalikkan beberapa perolehan keuntungan.

Harga mata wang digital terbesar oleh nilai pasaran melonjak ekoran daripada ia memberi perhatian yang lebih luas walaupun dengan memperingati aset tidak seimbang. Beberapa keperibadian, termasuk eksekutif Wall Street kepada kapitalis teroka telah menyuarakan pendapat mereka tentang mata wang digital, dengan beberapa daripada mereka lebih ragu-ragu daripada yang lain. Bitcoin telah meningkat sebanyak lebih daripada 40 peratus dalam tempoh dua minggu lepas.


Peningkatan dalam harga telah menarik minta pelabur individu. Jumlah akaun Coinbase telah meningkat hampir tiga kali ganda kepada 13 juta pada tahun lalu, menurut Bespoke Investment Group LLC.

CME Group Inc. mengumumkan rancangannya untuk mula menawarkan kontrak niaga hadapan bagi Bitcoin, menandakan satu lagi langkah ke arah arus perdana pelaburan bagi mata wang digital. Ia dijangka memulakan dagangan pada bulan Disember. Sementara itu, JPMorgan Chase & Co., bank AS yang terbesar, sedang mempertimbangkan pada minggu lepas sama ada untuk membantu pelanggan melabur di Bitcoin melalui kontrak niaga hadapan yang dicadangkan, kata sumber.

Perhimpunan cepat telah menjadikannya satu cabaran bagi penganalisis dan pelabur untuk memastikan analisis dan ramalan mereka terkini.

Tiada ulasan