Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Tanda-tanda Pasaran Harga Minyak Beransur Seimbang

Harga minyak mencatatkan penurunan pada hari Rabu, menandakan peningkatan pada hari ketiga, berdasarkan tanda-tanda bahawa pasaran minyak beransur-ansur seimbang selepas bertahun-tahun mengalami kejatuhan oleh kelebihan penawaran, meskipun prospek untuk tahun depan masih kurang.

Kontrak Niaga hadapan minyak WTI A.S. diniagakan pada $ 51.06 setong sehingga 14 sen atau 0.3 peratus, dari hari terakhir mereka. Pada hari Selasa, harga mencatatkan peningkatan 2 peratus untuk kembali ke paras $ 50 setong.

kontrak Niaga hadapan minyak mentah Brent diniagakan pada $ 56.69 setong, 0.1 peratus atau 0.8 peratus lebih tinggi daripada penyelesaian terakhir mereka. Penanda aras antarabangsa untuk harga minyak turut mencatatkan peningkatan 2 peratus pada hari sebelumnya.

Menurut peniaga, arah aliran harga pasaran akan dilaporkan oleh data inventori mentah A.S. yang akan dikeluarkan pada hari Rabu dan Khamis.

Dalam gambaran keseluruhan, penganalisis berkata keadaan jangka pendek di pasaran semakin mengukuh. Bank Barclays menaikkan anggaran harga Q1 2018 Brent mereka sebanyak $ 5 setong kepada $ 56,dengan menyatakan bahawa penurunan inventori akan menyebabkan pasaran fokus kepada risiko geopolitik dan tahap kapasiti yang rendah. Perkiraan pertumbuhan ekonomi yang dinaik taraf oleh IMF turut memberikan rangsangan kepada sentimen di pasaran minyak.

InstaForex

Tiada ulasan