Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Minyak Amerika Syarikat Menurun di Bawah $ 50 berbanding Keraguan Peningkatan Terkini

Niaga hadapan minyak mentah Amerika Syarikat WTI didagangkan pada paras harga $ 50 setong, jatuh sebanyak 42 sen atau 0.8 peratus, dari tamat urusniaga terakhir mereka. Paras itu menurun di bawah paras harga $ 50 setong sebelum ini dalam sesi dagangan.

Niaga hadapan minyak mentah Brent, penanda aras antarabangsa untuk harga minyak diniagakan pada $ 55.62 setong, turun 38 sen atau 0.7 peratus daripada sesi terakhir mereka.

Penurunan itu telah disalahkan oleh peniaga atas kebimbangan bahawa peningkatan dalam pasaran suku ketiga yang mendorong Brent sehingga pertengahan tahun 2015 tinggi pada akhir bulan September telah berlebihan

Penganalisis mengatakan bahawa pengimbangan semula pasaran kini dengan baik dalam proses, yang bermaksud bahawa permintaan tidak lagi melampaui bekalan. pengimbangan semula adalah hasil daripada penggunaan yang kukuh dan juga disebabkan oleh usaha yang diketuai oleh OPEC untuk mengurangkan jumlah pengeluaran sebanyak 1.8 juta tong sehari. Walau bagaimanapun, peningkatan pengeluaran di Amerika Syarikat (AS) yang tidak menyertai dalam perjanjian untuk mengurangkan jumlah pengeluaran, telah menghalang harga daripada terus meningkat

Pengeluaran Amerika Syarikat (AS) mencapai sejumlah 9.55 juta tong sehari pada akhir bulan September, jumlah tertinggi sejak bulan Julai 2017 dan hampir dengan rekod sebanyak 9.61 juta tong sehari dari bulan Jun 2015.

InstaForex

Tiada ulasan