Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Harga Minyak Merosot Selepas pengukuhan Suku Ketiga Berikutan Peningkatan Keluaran OPEC

Harga minyak mencatatkan penurunan pada hari Isnin, selepas melaporkan kenaikan sekitar 20 peratus pada suku ketiga, berikutan tinjauan yang menunjukkan pertumbuhan marginal dalam pengeluaran OPEC pada bulan September.

Minyak mentah A.S. mencatatkan kemerosotan kepada 0.3 peratus pada $ 51.53 setong. Pada hari Jumaat, penanda aras A.S. melaporkan peningkatan suku tahunan tertinggi sejak suku kedua tahun lalu dan juga merupakan peningkatan paling lama dalam keuntungan mingguan sejak Januari.

Minyak mentah global Brent untuk penghantaran pada bulan Disember merosot kepada 0.4 peratus pada $ 56.56 setong. Minggu lepas, Brent untuk penghantaran November berjumlah $ 57.54 setong, mencecah keuntungan suku ketiga hampir 20 peratus, dimana ini merupakan catatan terbesar dalam suku kelima. Ia merupakan peningkatan suku ketiga tertinggi sejak tahun 2004.

Kontrak tersebut mencatatkan lebih tinggi dalam tempoh dua tahun awal minggu lalu, dan memasarkan keuntungan kelima secara berturut-turut untuk mingguannya. Ia adalah musim luruh mingguan terpantas Brent sejak Jun 2016.

Menurut kaji selidik Reuters, pengeluaran minyak dari Pertubuhan Negara Pengeksport Minyak meningkat pada bulan September, dengan mencatatkan peningkatan sebanyak 50,000 tong sehari. Eksport Iraq meningkat dan pengeluaran meningkat di Libya, salah satu daripada pengeluar OPEC dikecualikan daripada perjanjian untuk membendung pengeluaran dan harga sokongan.

Dana lindung nilai dan pengurus wang lain meningkatkan kedudukan bersih mereka dalam niaga hadapan dan pilihan minyak mentah A.S. pada mingguan hingga 26 September, menurut Suruhanjaya Dagangan Niaga Hadapan Komoditi.

InstaForex

Tiada ulasan