Ads

Belajar Online

Berita Terkini

Pasaran Saham Eropah Bercampur-campur Ekoran Tumpuan Pelabur Ke Arah Keputusan Fed

Pasaran Stoxx 600 pan-Eropah adalah mendatar tidak berubah, dengan kebanyakan sektor yang lebih rendah dan bursa utama menunjuk ke arah keputusan yang bertentangan.

Saham-saham Telecom naik sebanyak 0.9 peratus ke paras tertinggi mereka dalam tempoh masa hampir empat minggu selepas CNBC melaporkan bahawa syarikat penerbangan Amerika Syarikat (AS) ATAU T-Mobile US Inc dan Sprint Corp sedang dalam rundingan penggabungan aktif. Deutsche Telekom, yang mengawal T-Mobile AS, adalah antara yang peroleh keuntungan terbesar, lebih tinggi daripada sebanyak tiga peratus. Saham-saham lain dalam sektor ini juga melonjak ekoran daripada oleh laporan itu.

Saham-saham telekom Eropah telah mengatasi pasaran yang lebih luas sejak dua tahun lalu. Penilaian dan potensi pendapatan telah mula mendorong minat pelabur

Sektor makanan dan minuman turun hampir sebanyak 0.7 peratus selepas pembotol Mexico dan peruncit mengatakan pihak mereka telah menjual kepentingan dalam pembuat bir kedua terbesar di dunia. Fomento Economico Mexicano (FEMSA) mengumumkan bahawa pihak mereka telah menjual kepentingan sebanyak 5.24 peratus kepada Heineken. Pasaran saham bir Belanda jatuh sebanyak 3.7 peratus di dalam berita.

Eurofin Scientific melonjak ke bahagian atas penanda aras dalam tawaran pertengahan hari selepas syarikat itu melaporkan perjanjian untuk membeli EAG Laboratories daripada Odyssey Investment Partners. Firma farmaseutikal Perancis melonjak lebih enam peratus.

Peruncit fesyen Jerman Hugo Boss jatuh ke arah bawah Stoxx 600, selepas Morgan Stanley menurunkan taraf syarikat itu kepada syarikat dibawah prestasi yang kurang berpresrasi dari syarikat yang mempunyai penarafan yang sama rata. Menurut broker, peruncit berhadapan dengan "yang didorong oleh pasaran", sebagai ganti jenama yang mendorong oleh, tekanan. Saham Hugo Boss menurun sebanyak 3.47 peratus.

InstaForex

Tiada ulasan